Relacja 2017

W dniach 23-24 października 2017 roku w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyła się już 6. edycja Forum Dyrektorów HR, która zgromadziła ponad 160 praktyków, zarządzających działami personalnymi firm i grup kapitałowych zatrudniających ponad 400 pracowników.

Uczestników Forum łączył jeden, nadrzędny wspólny cel – skutecznie dopasować strategię HR do potrzeb biznesu w ciągle zmieniającym się otoczeniu oraz budować zaplecze personalne wspierające realizację strategicznych celów organizacji.

Podczas Forum nasi prelegenci opowiedzieli jak efektywnie pozyskać ludzi do pracy oraz jakie działania podjąć, aby zatrzymać ich w organizacji (Grupa Saint-Gobain, Grupa PSA). Ważną częścią retencji pracowników jest zapewnienie im atrakcyjnego i angażującego miejsca pracy, dlatego rozmawialiśmy również o tym, jakie czynniki zwiększają atrakcyjność organizacji i motywują pracowników do związania się z nią na dłużej (Vivus Finance, Grupa Nowy Styl). Pochyliliśmy się także nad zagadnieniem digitalizacji HR i zastanowiliśmy jak przy wsparciu nowoczesnych technologii wykorzystać nowe potencjały w HR (GSK, PwC). Ponadto, Prelegenci pokazali, jakie działania podjęli w swoich organizacjach, żeby managerowie faktycznie byli liderami dla swoich zespołów, a nie osobami, które wykonują głównie prace operacyjne (Google, Bank Millennium). Nie przeszliśmy obojętnie obok oceny okresowej i pokazaliśmy jakie działania podjąć, aby do organizacji wprowadzić kulturę ciągłego feedbacku (Raiffeisen Polbank). Poruszyliśmy również wymagający temat grupowania stanowisk i budowania siatki płac w kontekście oczekiwań biznesowych i rynkowych (EmiTel). Prelegenci opowiedzieli też o tym, jak HR może realnie wspierać rozwój biznesu (Volvo Polska Centrum Przemysłowe, Grupa Hotelowa Orbis), skutecznie budować swój autorytet i wzmacniać swoją rolę w organizacji (Black Red White, Vetoquinol Biowet).

6.

EDYCJA FORUM

160+

PRAKTYKÓW
zarządzających działami personalnymi firm i grup kapitałowych zatrudniających ponad 400 pracowników.

W pierwszy dzień uczestnicy mieli możliwość sami skomponować sobie agendę i dzięki podziałowi na dwie sesje równoległe wybrać, której prelekcji chcą posłuchać. Natomiast drugiego dnia uczestnicy mieli okazję, na sektorowych stolikach, podyskutować o wyzwaniach, jakie najbardziej dotykają ich branży. Ta formuła bardzo przypadła uczestnikom do gustu i w ankietach m.in. napisali:

  • Super pomysł i przerywnik między prelekcjami, bo to bezcenna wymiana doświadczeń
  • Świetny element integracyjny, generacja wielu cennych pomysłów
  • Najfajniejsza część Forum
  • Bardzo interesujące – być może więcej takich rozwiązań
  • Wielki plus za pomysł na branżowe stoliki

Uczestnicy zauważyli, że powinniśmy następnym razem przeznaczyć więcej czasu na tą właśnie aktywność. Feedback został zapisany i obiecujemy, że będzie wzięty pod uwagę przy tworzeniu kolejnej edycji Forum.

To co najbardziej nas cieszy to fakt, że według opinii ponad 96% uczestników, Forum sprostało ich oczekiwaniom. Docenili przede wszystkim, że swoim doświadczeniem dzielili się koledzy pod fachu, praktycy HR. Bardzo spodobała się interaktywna sektorowa wymiana doświadczeń. Pozytywny feedback zebrała również otwarta i kompetentna prowadząca.

Bardzo serdecznie dziękujemy Państwu za udział w edycji 2017, za Wasze otwarte głowy, chęć dzielenia się wiedzą i zdobywania nowych doświadczeń, za Waszą aktywność, networking i wszystkie inspiracje. Ponad 80% z Państwa planuje wziąć udział w kolejnej edycji forum – to wynik wyróżniający i motywujący do jeszcze bardziej wytężonej pracy w przyszłości – dziękujemy i mamy nadzieję, że do zobaczenia za rok!

Serdecznie zapraszam,
Anna Brydniak

Najwyżej ocenione prelekcje

  1. Marek Skała, Prezes, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
    Rozwijamy talenty wszystkich od CEO po specjalistów, a jak Dyrektor HR może rozwijać się sam
  2. Iwona Jaroszewska-Ignatowska, Radca Prawny, Partner, KANCELARIA RACZKOWSKI PARUCH
    Sławomir Paruch, Radca Prawny, Partner, KANCELARIA RACZKOWSKI PARUCH
    Motywacja – czy prawo jest przeszkodą w stworzeniu skutecznych narzędzi motywacyjnych
  3. Sylwia Pawełczyk-Maśluk, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich / VP Talent and Culture Eastern Europe, GRUPA HOTELOWA ORBIS
    Od działu Human Resources do działu Talent & Culture, czyli o tym jak wyjść naprzeciw potrzebom organizacji
  4. Małgorzata Lasota, Europe Cluster HR Head, GSK
    Proste, szybkie i „user friendly” procesy HR, czyli o tym jak digitalizacja przekształca HR
  5. Ewa Zmysłowska, Human Capital Director, PwC
    Elżbieta Tomczuk, People Analytics Project Leader, PwC
    Sztuczna inteligencja w zarządzaniu ludźmi i planowaniu kariery, czyli o nowych technologiach w HR
  6. Ex aequo:
    Magdalena Krupa, HR Director Poland, Romania, Bulgaria, Turkey, GRUPA SAINT-GOBAIN
    Candidate Experience matters – jak na bazie doświadczeń kandydata zbudowaliśmy od nowa komunikację z nim w procesie rekrutacji i onboardingu
  7. Anna Goleniowska, Dyrektor Biura Kadr, EMITEL
    Grupowanie stanowisk i budowa siatki płac w kontekście oczekiwań biznesowych i rynkowych
  8. Tomasz Stankiewicz, Dyrektor ds. Personalnych, VOLVO POLSKA CENTRUM PRZEMYSŁOWE
    Realizacja strategii personalnej w codziennej pracy HR Business Partnera – wyzwania i kluczowe czynniki sukcesu
  9. Joanna Jochimczyk, People Partner Central and Eastern Europe, GOOGLE
    A co, jeśli każdy z nas miałby doskonałego managera
  10. Katarzyna Urban, Dyrektor ds. Kadr, VETOQUINOL BIOWET
    Renesans HR-u, czyli kreatywne rozwiązania dla biznesu w wykonaniu ludzi o mocnych nerwach
  11. Anna Panek, Dyrektor HR i Administracji, VIVUS FINANCE
    Angażujące miejsce pracy – jak HR może (współ)tworzyć w organizacji atmosferę, która będzie sprzyjała kreatywnej pracy a pracownicy będą dumni, że pracują w tej konkretnej organizacji

Najwyżej ocenione Interaktywne Salony Dyskusyjne

  1. Marek Skała, Prezes, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
    Czy dzisiejsza komunikacja motywująca to śmierć feedbacku – najnowsze narzędzia motywacyjne
  2. Agnieszka Wróblewska, Starszy Konsultant, SOLUTION
    Sukcesja z sukcesem

Opinie Uczestników Forum

Atmosfera była wspaniała i bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w tak fantastycznym wydarzeniu. Z pewnością wykorzystam zdobyte podczas Forum doświadczenia w mojej pracy. Aldona Salamon, Dyrektor ds. Kadr i Płac, Xella Polska
Bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w VI Forum Dyrektorów HR. Gdybym miała krótko opisać to wydarzenie, to użyłabym określenia: ogrom doświadczeń, dużo inspiracji i wiele gotowych, sprawdzonych rozwiązań. Beata Czuk, Dyrektor Wydziału Kadr i Płac, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa
Forum spełniło moje oczekiwania. Wystąpienia były różnorodne, zarówno poruszały klasyczne tematy działań HR (ocena okresowa, EB, rekrutacja), jak również dawały możliwość osobistych doświadczeń i rozwoju własnych umiejętności (mindfulness). Ola Miziołek, Dyrektor ds. Personalnych, BLACK RED WHITE
Dobre miejsce do skonfrontowania swojego spojrzenia i planów z tym co i jak robią inni. Magdalena Szczepańska, Dyrektor ds. Personalnych, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Oddział Rzeszów
Dobra okazja do wymiany doświadczeń. Agnieszka Chwastek, HR Dyrektor, Valeo

GALERIA ZDJĘĆ

Biuro Kraków:
Blue Business Media Sp. z o.o.,
Kraków 31-031, ul. Berka Joselewicza 21c
tel: +48 12 350 54 06

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

© 2018 Blue Business Media